Guldstickan

NOMINERA VINNARE AV GULDSTICKAN 2023
Nomineringsfönstret är tyvärr stängt för i år. Välkommen tillbaka nästa år!

Vår ambition är att uppmärksamma och belöna ett framgångsrikt marknadsföringsarbete. Priset har delats ut sedan 1992 till det företag, den organisation, förening eller person i Jönköpings län som under året varit bäst på att marknadsföra sig.
    Det kan vara en stor eller liten kreativ insats som belönas. Det viktigaste är att aktiviteten har lett till en iögonfallande marknadsföring och stor framgång för vinnaren.
    ÅRETS MARKNADSFÖRARE, GULDSTICKAN 2022 - Grattis Pinewood!
    Juryns motivering:

“Med gedigen, uthållig, personlig och okomplicerad kommunikation har varumärket Pinewood förtydligats och stärkts, genom att på ett trovärdigt sätt lyfta fram de egna medarbetarna i händelsernas centrum – mitt i verkligheten.

Man har jobbat med det man har – tydliga värderingar, engagemang och ambition – och därigenom visat att ett varumärke som levs fullt ut banar vägen för både tillväxt och framgång.”

ÅRETS MARKNADSFÖRARE, GULDSTICKAN 2021 - Grattis Expodul Uterum

Musen som röt!
    Man ska inte behöva vara stor med fet marknadsbudget för att nå fram, sade man sig. Så på en redan trång scen full av stora stjärnor har man nu med liten budget och stort mod tagit en lysande plats. För modet att i grunden förändra sin affärsmodell, att tala direkt till konsumenten, förbi återförsäljaren.
    Det har blivit en bra affär för alla. Det som gjorts i de digitala rummen har dubblerat omsättningen av de fysiska rummen.

ÅRETS MARKNADSFÖRARE, GULDSTICKAN 2020 - Grattis Hultsteins
    Juryns motivering:

“För insikten att en varumärkesstrategi där genomförandet får genomsyra hela verksamheten kan vända ett företags affärer. För en kreativ lösning och konsekvent genomförd varumärkesstrategi.  Ett bild- och kommunikationshantverk med en kvalitet man sällan ser nu för tiden. Kommunikationens olika digitala och fysiska kanaler samspelar på ett föredömligt sätt. Man står verkligen ut i sin branschen och har samtidigt en relevant botten i strategin. Men bästa priset är väl ändå att man vänt negativa siffror till en framgångssaga.”

ÅRETS MARKNADSFÖRARE, GULDSTICKAN 2019 - Grattis Katrin Båth
    Juryns motivering:

“Guldstickan belönar ett nyskapande varumärkesarbete som inspirerar människor både i och utanför branschen. Där många andra idéer dör för att de inte orkade hela vägen, där lyckas Katrin Bååth, särskilt under 2019. För när hon väl tar sig en utmaning kopplat till en riktig hög ambition och hantverk, så händer något enastående och vi är nog många som vill prenumerera på vår vinnares kreativitet.

MARKNADSFÖRENINGENS HEDERSOMNÄMNADE 2020 Grattis Jönköpings Länsmuseum
    Juryns motivering:

För att förstå vår framtid känns det angeläget att få unga människor att intressera sig för vår historia.

Det har Jönköpings läns Museum gjort på ett föredömligt sätt med utställningen ”Kampen i Tiden”. Man har inte bara lyssnat på sin unga målgrupp, man har till och med aktivt engagerat den i både utställningsarbete, gameifiering och marknadsföring.

Tyvärr har man inte kunnat mäta någon framgång för själva utställningen ännu då en viss pandemi satte stopp. Dock har man kunnat konstatera ett stort engagemang bland de ungdomar som kommit i kontakt med marknadsföringen för ”Kampen i Tiden”.

STOLTA VINNARE AV GULDSTICKAN TIDIGARE ÅR

EUROMTB